Onsdagen den 24 februari 2010

Klockan 18.00 i klubblokalen

Föreningens Krafttagets årsmöte 2010 besöktes av 21 medlemmar. Det innebar att vi var fem fler närvarande jämfört med årsmötet 2009. Visst blev det lite trångt i klubblokalen, men vi fick plats. Det var trångt men gemytligt!. Det blev en riktigt bra kväll, och ordförande Johan Birath lotsade igenom årsmötet på ett snabbt och smidigt sätt.

Efter årsmötesförhandlingarna bjöds alla på kaffe, frallor och mazarin. Gunilla Kindberg, Gunilla Sjökvist och Christina Bratz hade gjort en stor insats med detta.

Sen när fikat började bli uppdrucket så berättade Bo Garapevik vad som händer i Malexander. Det är mycket på gång där med hembygdsgården Södra Sand bland annat

Pär-Olov Tureson hade vi bett komma till årsmötet, detta för att han skulle berätta små historier och anekdoter från förr. Det blev ett väldigt trevligt och lyckat inslag som avslutning på kvällen, och många skratt hördes kring borden!

i pdf-format

Det går att att ta del av protokollet från årsmötet. Klicka ovan för att välja vilket format du vill ha protokollet i. Pdf-format är normalt smidigast för att läsa, men det har visat sig krångla i vissa datorer.!

Som jag skrev ovan så gick årsmötet snabbt och smidigt. Inga nyval gjordes, utan det var omval rakt igenom. Alltså för de tre styrelserepresentanterna som stod på tur att väljas, revisorer och valberedning.

Bilder från årsmötet

Jag tog lite bilder från årsmötet, klicka på underrubriken för att titta. (läggs in inom kort!)