Onsdagen den 7 juli 2021

Klockan 18.00 på gräsmattan på Enestigen

Coronapandemin ställde till det för många föreningar under 2020 och det fortsatte ju under 2021. Årsmötet 2020 genomfördes precis innan vi knappt hört talas om folkhälsomyndigheten eller tagit del av diverse restriktioner. Men Vi lärde oss snart vad en pandemi innebär, och årets årsmöte gick ju inte att genomföra i början av mars som brukligt är, utan det sköts på framtiden. Men när sommaren kom beslöt vi att försöka genomföra årsmötet, och en ljummen sommardag blev det av. Vi körde årsmötet utomhus och på baksidan av Enestigen 1. Vi höll till mitt på gräsmattan och mötet och dess upplägg ansågs så trevligt att det sas att det borde vara så vid varje årsmöte! Naturligtvis är det en chansning att hålla årsmöte utomhus, men denna gång gick det bra. Hade regnet strilat ner så hade nog färre medlemmar dykt upp och då hade det nog funkat att vara under tak och under parasoll på altanen.

Det blev ett mycket lättsamt årsmöte med mycket fniss och skratt. Avslutningen med riksspelman Claes-Göran Olson och hans nyckelharpa bidrog till att de 16 medlemmarna som kom till mötet kunde bege sig hemåt väldigt nöjda med kvällen.

Det var svårt att veta hur många som skulle tänkas dyka upp på ett årsmöte en varm sommarkväll i början av juli, detta var ju första gången. Förra året närvarade 23 personer på årsmötet och denna gång så var vi totalt 16 personer. Det fick vi väl vara nöjda med.

Johan Birath höll i klubban, den var i form av en kattborste. Johan sköter ordförandeskapet precis som man ska, men det blir ju långt i från stelbent när det är årsmöten i Krafttaget. Det finns tid för många utvikningar och plats för mycket skratt. Själva årsmötesförhandlingarna tog nog närmare en timma, men man kan säga att det var en timmes underhållning.

Kaffe/te och nyckelharpa stod ju på programmet också. Ulla-Brith Johansson hade bakat blåbärsmuffins till fikat och två sorters småkakor fanns också. Claes-Göran Olson hade inför årsmötet fått frågan om han kunde tänka sig att ta med sin nyckelharpa och han svarade ja direkt, och det blev MYCKET trevligt. Claes-Göran spelade tre melodier och dessutom pratade han en del om nyckelharpan, Sveriges nationalinstrument, och om hur det kom sig att han började spela nyckelharpa.

Klockan var kring 20.30 när de närvarande skingrades. Och därmed var 2021 års årsmöte avklarat, det kändes MYCKET bra!

I pdf-format

Länk till broschyren med dagordning, verksamhetsberättelse och verksamhetsplan.

Bilder från årsmötet.