Torsdagen den 13 mars 2014

Klockan 18.00 på Boxholms Bibliotek

Föreningen Krafttagets årsmöte 2014 hölls för första gången på Boxholms bibliotek. Vår lokal under räddningstjänsten är ganska så trång och utrymmet har blivit ännu mindre då Bengt Nilsson nyttjar en del utrymme i den lokalen numera. Han sitter ju där och producerar Boxholmsbladet. Biblioteket är ju dessutom en betydligt trivsammare plats och vi behöver inte oroa oss för att vi inte ska få plats.

I år hade vi en känsla av att tillströmningen till årsmötet kunde öka åtminstone lite grann. Krafttaget har ju en grupp på Facebook där det går att ta del av, samt diskutera, boxholmshistoria. Tillströmningen till gruppen fortskrider hela tiden, och det är jättekul! Det har också gjort att Föreningen Krafttaget fått fler medlemmar. Det kom 29 personer till årsmötet, och det var ju fler än normalt. Det hade knappast varit möjligt att ha årsmötet under räddningtjänsten, det hade blivit väldigt trångt!

Mötet hölls i den stora bibliotekslokalen, oh där hade vi ställt upp projektor och filmduk också för att vi gemensamt skulle kunna titta på lite boxholmsbilder.

Johan Birath kom som vanligt i absolut sista minuten, letade upp en "dam" (schackpjäs) som han använde till klubba under årsmötet. Det blev en lättsamt och relativt snabbt avklarat årsmöte. Protokoll kan ni klicka upp längre ner på denna sida.

Efter mötet bjöd föreningen på fika. Klas och Ann-Sofie hade ordnat med fikat. Femtio frallor hade levererats av konsum. Till dessa fanns ost samt gurka och paprika att förse sig av.

Därefter körde Klas igång bildvisning från Krafttagets hemsida. Det blev bilder tagna av Karl-Erik Wennerqvist samt av Folke Wallin. Det var trevligt att titta på bilderna, och en hel del kommentarer och historier lades till en del av bilderna.

I pdf-format

Det går att att ta del av protokollet från årsmötet. Klicka ovan för att välja vilket format du vill ha protokollet i. Pdf-format är normalt smidigast för att läsa, men det har visat sig krångla i vissa datorer.!

Bilder från årsmötet

Det blev inte så mycket bilder tagna från årsmötet, men fyra bilder kan ses här (klicka på rubriken).